Deze pagina beschrijft kort de evenementen van Cauldron. Wat is de doelgroep en waar liggen de klemtonen van dat evenement ? Hopelijk help dit bij de keuze van een leuk LARP evenement dat precies bij JOU past !
Born
Larpschool bij uitstek!
Alhoewel we het woord school
niet graag gebruiken is het toch dit waar het om draait: een 4-daagse
zomercursus in alle aspecten van het larpen.
Born is ideaal voor de beginner die het eerst es wil
proeven:
Je hebt immers niets
nodig op voorhand. Je krijgt alle
benodigde kostuums en wapens te leen en enkel bij beschadiging moet er wat betaald
worden.
Theorielessen worden aangevuld met praktijk, queestes
en avonturen.
’s Ochtends beginnen we met uitgebreide theorie
lessen over alle aspecten van larp, hoe een ritueel te houden, hoe plot op te
zoeken, spel te genereren en alle nodige informatie zodat je op latere events
niet verveeld langs de kant gaat zitten. Impro- en acteerlessen worden gegeven
door ervaren mensen die het diploma op zak hebben, de studies gedaan, weten wat
ze vertellen. In de middag worden er workshops gehouden in het maken van
kostuums, het gebruik van accesoires, alle info zodat je personage er goed gaat
uitzien, zonder al te veel geld te spenderen. Een les leer bewerken wordt ook
gegeven zodat je later thuis makkelijk aan de slag kan.
Het maken van wapens,
spreuken-boeken,
buidels en dergelijk wordt aangeleerd, als ook hoe te werken met schmink en
make-up. In de namiddag hebben de wapenlessen plaats waarin we iedereen de
verschillende manier van bijvoorbeeld zwaardvechten en boogschieten aanleren.
Tegen avond begint dan het avontuur met een larpspel-praktijk, waar je
voortdurende begeleid wordt en tips krijgt over hoe welke zaken aan te pakken, als
blijkt dat je het zelf niet direct ziet.
Na het spel is er nog een gezellig kampvuur, ideaal
om nieuwe vrienden te maken en bij te praten. Na de les krijg je ook het boekje
‘Born into Larping’ een gids vol
nuttige links, websites en info.
Born Masterclass
Maar daar
blijft het niet bij, als extra service wordt het jaar erop voor de deelnemende class
een Born Masterclass georganiseerd, waar de leerlingen van het jaar ervoor heen
kunnen komen om hun ervaringen te delen met de anderen, verder in te gaan op
sommige larp aspecten en hen nog diepere info en kennis mee te geven qua
rollenspel en techniek.
Velen onder hen hebben dan ook een hoop interessante informatie mede te
delen over al wat ze meegemaakt hebben en dat in contrast met hun lessen. De
lesgevers geven dan een luisterend oor en gaan
wat dieper in op de verscheidene gesprekstoffen, in een poging hen nog
beter te helpen.
Ter
plaatse wordt dan ook een avontuur gemaakt wat de eerder genoemde hinderpalen
in het afgelopen jaar benadert en waarmee de leerling hopelijk beter af is. Masterclasslessen
zijn enkel voor Born leerlingen van het voorgaande jaar, of voor cauldron vaste
npc-crew die nog wat bij willen scholen.
-Elke zomer-
BORN: Be Or
Remain Nothing.
http://born.bene.ws
Expeditie Formanterra
De
langstlopende evenementencyclus die Cauldron tot nu toe heeft gepresenteerd
draait om het eiland Formanterra, thuishaven van de onfortuinlijke Dayari. Na
een enorme natuurramp is het voormalige schiereiland losgescheurd en heeft
tijdenlang stuurloos rondgedreven over een zee van het ondrinkbare Osmonaat.
Beroofd van alle eenvoudige wegen naar grondstoffen, zijn enkele dappere
bewoners begonnen met het organiseren van expedities, waarvandaan ze zo veel
mogelijk grondstoffen en eten meenemen. Echter, er is meer gaande buiten het
eiland dan de bewoners in eerste instantie doorhebben, en al snel hebben ze het
aan de stok met vijanden tegen wie ze machteloos lijken. Ze leren echter dat
schijn bedriegt en ondertussen lijken enkele van de machtigste vijanden
overwonnen te zijn...
Expeditie Formanterra
heeft als doelgroep de wat meer ervaren larpers, die meer voor het roleplayen
dan voor het vechten gaan. De locaties waar wordt gespeeld zijn divers en vaak
uniek, maar boven al probeert het team één belofte zoveel mogelijk waar te
maken: “What you see, is what you get”.
Vanaf 18 jaar
Coreteam: Migs - Geert van de Winckel - Koen van der Velden - Rusmir
De Rifts hebben Chae'dor verlaten en zijn op een nieuwe plaats neergestreken.
Waar, houden we nog even geheim maar een nieuwe wereld is vanaf nu de ontmoetingsplaats voor reizigers van allerlei werelden, en avonturen komen van heinde en verre.
Boven dit alles staat nog steeds de dreiging van Oblivion te wachten, die de ultieme eigenaar van de Rifts wil worden.
Hoe gaat het verder,waar komt men aan?
Shadowrifts begint aan een nieuwe reeks avonturen en legendes….
Coreteam: Migs - Nadia Lucassen - Lieselotte Ras - Koen Diels
http://cauldron-nl.bene.ws/shadowrifts
Legacy
Chae'dor is een wonderlijke, magische wereld waar vele onbegrijpelijke
dingen gebeuren. Koene strijders, machtige magiers, plottende tegenstanders en
verschillende rassen zijn allemaal een feit van het leven. Ja, het is een
wereld van hoge fantasie, maar ook een van normale wezens in abnormale
omstandigheden.
Vier allianties en wezens van vele bestaanswerelden zijn bondgenoten
tegen wil en dank om de dreiging van de nauwelijks begrepen Rifts tegen te
houden in, en informatie in te winnen die wellicht leidt naar een weg terug
naar huis. Een motivatie die puur en verheven is, is net zo krachtig als de
simpele drang naar huis en haard, en ze bestaan zij aan zij in Shadow Rifts.
Veel bewoners willen niets liever dan gewoon terug naar hun simpele leventje,
maar ze beseffen inmiddels dat ze moeten vechten om dit voor elkaar te krijgen,
en dat zelfs als ze er een overwinning uitslepen het leven nooit meer hetzelfde
zal zijn.
Zoek bondgenoten,
sluit allianties, leer vechten, laat je meevoeren door de magie en overleef,
want het lot van Chaedor ligt in jullie handen.
Vanaf 16 jaar
Coreteam
Corateam: Migs - Igor Armelini - Rob van der Heijden
http://cauldron-nl.bene.ws/shadowrifts
Land van Iss
In Land van Iss,
een redelijk low-fantasy setting, wonen meerdere volkeren zij aan zij. De brute
Scart, de verwende Pesquizen, de trotse Inesgotalen, de geniepige Wezen van Araque
en de geestelijk ingestelde Malkari vinden hun weg door het leven van alledag,
onderwijl van meerdere kanten bedreigd. Omringd door andere volkeren met wie
zij noodgedwongen het Land van Iss delen, hebben ze geen keus dan tot op zekere
hoogte met elkaar samen te werken, maar dit betekent niet altijd vriendschap of vertrouwen. Over de hoofden
van de volkeren die verenigd zijn in de Raad, wordt een strijd uitgestreden
tussen de verraderlijke Drekheksen en de machtige Watha-magiërs, een strijd
waar zij slechts in het midden kunnen staan. Hun eigen voortbestaan schreeuwt
om aandacht, maar ook de wereld heeft hen nodig. Maar...wat kunnen ze doen?
Ook Land van Iss
is één van Cauldron's evenementen die zich vooral richten op de wat meer
ervaren spelers. Ook hier wordt meer aan roleplay dan aan vechten gedaan. Op
dit event krijgt ook steeds meer het binnenspelse leven van alledag een
belangrijke rol, want hoe zorg je ervoor dat je niet van de honger doodgaat,
terwijl je de wereld aan het redden bent?
Met dank aan theater De Olifant voor het
bedenken van deze wereld.
Vanaf 18 jaar
Core team: Migs
Julgamento
Larp voor jongeren
Enorme
zin in LARP maar “te jong” om mee te doen? Dan heeft Cauldron net wat je zoekt: Julgamento. Een event gemaakt
speciaal voor jongeren vanaf 12 jaar.
In een op
maat gemaakte spelwereld met simpele regels wordt een begrijpbaar spel geleverd
voor de jongeren, tegelijk met een goede begeleiding en intro tot larpen.
Het
geheel wordt geproduceerd door twee volwassen larpers met heel wat ervaring en
verantwoordelijkheidszin in samenspraak met iemand die het standpunt van de
jongere behartigt waardoor een uniek
gevoel van veiligheid en erantwoordelijk gedrag ontstaat zonder dat er teveel een overheersende volwassen sfeer
hangt ter ergernis van de jongere.
Julgamento, het event voor de jongeren onder ons!
Vanaf 12 tot 18 jaar.
Core team: Migs – Duncan Steijn – Joris Bekking
http://cauldron.bene.ws/Julgamento/
Aderion
Aan alle moedige krijgers, wijze magiërs en allen: Binnenkort zal het kampement weer worden
opgezet en zullen er weer avonturiers naar deze plek komen. Daar waar de boom
des levens is, waar de avatar van Hindug is verslagen, even als Amalane
Silverbane. De elven zeggen dat de elementen verstoord zijn, maar is dat ook
zo? Kunnen we dit negeren of is het een
ernstige zaak? Is er iets aan de hand met de boom des levens of de elementen
zelf? Of is er misschien iets anders aan de hand?
Het zekere voor het onzekere...
Vanaf 14 jaar
Core team: Jurgen Roman - Wim Dammans - Kevin Peperkamp
Naar het concept van : Stephan Schripsema – Rene Kuntkes – Bob Schadenberg
http://aderion.bene.ws
“Er is leven na de Dood…”
Uitgespeeld? Character gesneuveld? Het
is nog niet voorbij! Welkom op Malayvanti, de dodenwereld waar je gestorven
personage nog wat in de pap te brokken heeft. Een uniek, passend spelsysteem en
vooral een verrassend verhaal. De setting wisselt van keer op keer, naargelang
de acties van de deelnemers of de verhaallijn. De setting van het moment wordt
bepaalt door de ‘Creator’, een persoon die op dat moment in een droomtoestand
verkeerd en zo zijn levenservaringen, fantasieën of nachtmerries laat
werkelijkheid worden,voor alle Malayvanti inwoners te beleven.
Is men tevreden met deze leefwereld kan
men deze setting eindeloos behouden en er gelukkig zijn, is men ontevreden met
deze setting dan kan men proberen de dromer wakker te maken, waarna hij zijn
plaats afstaat aan een volgende dromer. De vorige dromer vertrekt dan
onherroepelijk naar een andere regio van Malayvanti. Van hieruit is geen
terugkeer mogelijk, en dus ook voor spelers een eindstation voor hun karakter
want ook zij kunnen tot dromerstatus worden verheven en zo via hun achtergrondverhaal
de setting bepalen waarin iedereen mee speelt.... Settings kunnen variëren van
Thorn elf utopieën tot Skavense raidpartys op Dwergenburchten. Van liefelijke
huis, tuin en keukentaferelen tot de bloedigerige fantasieën van
seriemoordenaars...
Wie is de volgende Creator? Wat staat er
je volgende keer te wachten? Vanaf 18 jaar.
Sterf en kom het
meemaken!
Core Team: Migs
http://cauldron.bene.ws/Malayvanti/
Wereld van Iss
De korte volksachtergronden
meegegeven door de Theater De Olifant erfenis hadden nog vele verborgen
schatten. Het creatieve Cauldron team boog zich erover en besloot dat hier nog
zoveel leuk verhaal verborgen zat dat er gewoon een tweede Iss reeks moest
komen.
Wereld van Iss is een event dat handelt over de
Scart. Men kan ook enkel komen spelen als een Scartpersonage, Scart de
barbaarse maar soms ook vertederende vechtjassen van over de Drakenbergen in
Land van Iss.
Op Iss VI vertrokken de Scart met een boot naar
het toevluchtsoord Fuge, om vandaar hun geboorteland terug te heroveren op de Grote
Vijand. Al deze avonturen worden vertelt op Wereld van Iss dus, alle zeilen bij
!
Wereld van Iss wordt
gespeeld volgens de Dummnoni en Dummnoni UK normen, zonder natuurlijk te raken
aan deze heren hun spelsysteem of setting. In het verleden hadden we al de eer
een special te mogen verzorgen voor Dummnoni, iets wat volgens de deelnemers
ten zeerste geslaagd was dus nu wagen we ons vol goede moed aan een eigen reeks
stijlvolle avonturen met eigen geschreven Scart setting - Mythologie en het
vertrouwde Iss Spelsysteem.
Wereld van Iss streeft naar een hoog nivo
rollenspel, hanteert enkel heroïsch vechten en heeft hoge kostuumeisen, geen
gympies en jeans maar bont, leer en accesoires. Ook wordt het event bewust
klein gehouden, dit om nog meer erin te kunnen stoppen tot ieders spelplezier..
minimum leeftijd is 18 jaar.
Komende eind 2005
Bieeeer!